kaarten

Updates van Avimap, vragen over het gebruik van apps als ondersteuning bij het tellen, geluidsapparatuur etc

kaarten

Berichtdoor M.C.J.W. van Dooren (MDRN02) » zo maart 18, 2018 10:38 am

Hoi,

Ik doe mee met BMP met autoclustering en tel het gebied de Bedafse Bergen in Uden. Op mijn telefoon werkt alles goed, maar op mijn tablet krijg ik niet alles van de kaart op het scherm als ik in het veld ben. Alleen de contouren van mijn gebied zijn zichtbaar en niet de verdere ondergrond. Ik kan dus wel iets invullen maar zie niet waar ik dit doe. Thuis, met de wifi aan, werkt alles wel goed. Ik ben in het veld toch niet afhankelijk van wel of geen wifi bij het invoeren van de gegevens? ik heb alles al een paar keer gedownload, daar zit het hem niet in. Collega-inventariseerders bij dit project hebben hetzelfde probleem.
MDRN02

naam: M.C.J.W. van Dooren

Re: kaarten

Berichtdoor Jan van Diermen (JDRN01) » zo maart 18, 2018 3:48 pm

neem altijd reserve een print met kaart van je gebied mee, of in twee delen als het te groot is
JDRN01

naam: Jan van Diermen

Berichtdoor Ingeborg Blommers (IBMS00) » zo maart 25, 2018 3:02 pm

Hallo, ik heb het zelfde probleem met mijn mobiel. Wat is de oplossing?
IBMS00

naam: Ingeborg Blommers

Berichtdoor Albert de Jong (AJNG05) » di apr 03, 2018 10:14 am

Ha, dat komt doordat je in het veld kennelijk geen internetverbinding gebruikt. Dan kan je telefoon ook geen Google-satellietkaarten ophalen, want daarvoor heb je internet nodig. Via het menu (drie balkjes linksbovenin tijdens je telling) kun je het kaarttype selecteren. Als je offline wilt werken, heb je dus offline kaarten op je tablet/telefoon nodig.
Uitleg over hoe je die offline kaarten downloadt, krijg je in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=jfMPD8h8pJU
AJNG05

naam: Albert de Jong

Keer terug naar Techniek