Weergave telling live atlas

Updates van Avimap, vragen over het gebruik van apps als ondersteuning bij het tellen, geluidsapparatuur etc

Weergave telling live atlas

Berichtdoor Hans Asjes (JASS00) » wo nov 06, 2019 10:31 am

Soms wordt de looproute onjuist weergegeven. Namelijk als een waarneming Het gaat om plot125655. Rond het bosperceel wordt aangegeven als zou ik in het bos hebben gelopen, wat niet klopt. De lengte is daardoor ook niet juist.
JASS00

naam: Hans Asjes

Re: Weergave telling live atlas

Berichtdoor Gerard Troost (GTST01) » wo dec 11, 2019 7:22 pm

Dag Hans,
Sorry voor de late reactie. Ik had hem nog niet eerder gezien.
In oude versies van Avimap zit inderdaad een probleem dat de GPS soms niet heel exact was (als je je telefoon tijdens de telling even "zwart" liet worden). Dat probleem zou ondertussen (al een half jaar) opgelost moeten zijn. Welke versie van Avimap gebruikt je?
Groet,
Gerard Troost
GTST01

naam: Gerard Troost

Re: Weergave telling live atlas

Berichtdoor A. Laro (ALRO00) » do feb 06, 2020 2:26 pm

Vandaag voor het eerst iAvimap gebruikt. Versie 1.09. Ik heb behoorlijk wat door de app gezocht naar de werkwijze en wil ook graag wat ervaring delen en heb daarbij meteen enkele vragen.
-Kwam er na wat invoeringen achter dat elke klik op een soort in de lijst een nieuwe regel betekende. Als ik via “details” het aantal wilde aanpassen ontstonden er een nieuwe regel. Één met aantal 1 en één regel met het ingevoerde aantal. Moest telkens de eerste invoering wissen. Ben er nog niet goed achter hoe dit op een handige manier te voorkomen.
-De batterij van mijn iPhone hield het niet heel de route vol. Daarom laatste deel van de route de telling gestopt en even verder op weer een nieuwe gestart. Het moet echter mogelijk zijn een bestaande telling te hervatten, maar kreeg dit niet goed voor elkaar.
-Ik loop voor de waarnemingen een vaste route, dus onderzoek niet één bepaald km blok. De geregistreerde route die ik liep krijgt het bloknummer van de plek waar ik ben gestart. Ik verwachtte echter dat de app na het verlaten van een blok over zou springt naar een volgend nummer en dan voor dat blok een nieuw lijstje maakt. Volgens mij staat een groot deel van de waarnemingen op de route nu in het verkeerde blok geregistreerd.
- Om batterij te sparen zou handig zijn om ook zonder GPS tracking de waarnemingen in het juiste km blok te kunnen zetten door de kaart aan te tikken waar je je op dat moment bevindt. Ben er nog niet achter hoe dat precies kan.
- Zie graag een mogelijkheid om achteraf het km bloknummer te wijzigen. Waarnemingen staan niet altijd in het juiste blok.
- Komt er nog een handleiding voor de iPhone? Het navigeren en gedrag is toch anders dan bij een Android.
ALRO00

naam: A. Laro

Keer terug naar Techniek