huiszwaluw

Vragen, opmerkingen en belangrijke wijzigingen over tellingen voor de meetnetten van Sovon

huiszwaluw

Berichtdoor Nico Schaafstra (NSFA00) » zo jun 24, 2018 12:27 pm

Hoi
Inmiddels 9x geteld de huisjes hebben het er maar druk mee. Tijdens de eilegfase E1/E2 werd er nog druk nestmatriaal aangevoerd voor de binnen bekleding van het kunstnest. E1 en E2 vind ik de moeilijkste fase ik kon niet vaststellen of ze de ca 45 min op het nest bleven in deze fase werd er door div vogels toch nog even van nest veranderd (in korte tijd). De aanvullingen in de beide mails waren daardoor welkom. Op het moment zitten de jongen al goed in de veren klein kort staartje wat te zien is als het poepje buitenboord gaat.De bak met 3 nesten gemaakt aan de voorgevel (daar is geen dakgoot) is het middelste nest ook bezet, vorig jaar 2 nesten in het geheel zijn 12 van de 18 nesten bezet niet slecht. Aan de voorkant hebben ze een rotonde gemaakt daar vlogen de huisjes naar toe en gingen op de weg zitten voor ? (Steentjes voor het nest of dode insecten).Ik ben benieuwd hoeveel er uitvliegen.

Met vriendelijke groet
Nico Schaafstra
NSFA00

naam: Nico Schaafstra

Re: huiszwaluw

Berichtdoor Albert de Jong (AJNG05) » ma jun 25, 2018 2:32 pm

Ha Nico,

Goed bezig! Je hebt ook al een erg mooi aantal bezoeken gebracht. Wist je dat we een aparte plek op het forum hebben voor de huiszwaluwverhalen? viewforum.php?f=25
AJNG05

naam: Albert de Jong

Keer terug naar Tellingen