aanpassen begrenzing

Gesprekken over broedvogeltellingen voor het BMP-project

aanpassen begrenzing

Berichtdoor Ludy Verheggen (LVRN00) » zo apr 09, 2017 2:42 pm

Vraagje over aanpassen van de begrenzing van telgebied. Ik voer in via autocluster. Nu heb ik al diverse veldbezoeken ingevoerd en vandaag de begrening van het telgebied iets aangepast omdat dit niet helemaal goed was gegaan bij het aanmaken van het telgebied. Ik zie nu echter dat ik geen velddata meer kan inzien en dat ik moet wachten op validatie van de nieuwe kaart. Ik mag toch hopen dat dit niet betekent dat ik mijn ingevoerde velddata kwijt ben en dat ik alles weer opnieuw moet invoeren?

groet Ludy
LVRN00

naam: Ludy Verheggen

Re: aanpassen begrenzing

Berichtdoor Joost van Bruggen (XSVN08) » di apr 18, 2017 3:30 pm

Nee hoor Ludy,

Begrenzingen mogen niet zomaar worden aangepast.. daar zijn we verder ook erg terughoudend in omdat het gevaar bestaat dat men de ene keer dat ene stuk wel telt en de andere keer niet of dat een stuk dat "saai" geworden is niet meer gaat tellen terwijl de vergelijking met eerdere jaren wel blijft bestaan inclusief dat saaie stuk.

Als je marginale terreinaanpassingen hebt gedaan of van een relatief nieuw telgebied de grenzen aanpast naar hoe het altijd geteld wordt dan is het geen probleem. De data blijft bewaard en staat in Avimap op de PC gewoon klaar.

Groet!

Joost van Bruggen
XSVN08

naam: Joost van Bruggen

Re: aanpassen begrenzing

Berichtdoor Ludy Verheggen (LVRN00) » zo mei 28, 2017 10:33 pm

hallo Joost
Inmiddels zit ik weer op koers en blijkt het een minimale aanpassing te zijn geweest van het telgebied zoals ik het altijd geteld heb.

groeten Ludy
LVRN00

naam: Ludy Verheggen

Keer terug naar BMP