Wensenlijst AviMap

Updates van Avimap, vragen over het gebruik van apps als ondersteuning bij het tellen, geluidsapparatuur etc

Wensenlijst AviMap

Berichtdoor Ronny Hullegie (RHLE00) » zo apr 02, 2017 5:31 pm

Dag forumleden, graag zou ik een wensenlijst plaatsen voor het geweldige programma AviMap. Vul uw wensen aan hieronder.

1: reeds geüploade bezoeken bekijken in app op de kaart.
2: mogelijkheid tot bijvoegen foto bij een waarneming.
3: mogelijkheid tot invoegen koptekst bij starten van BMP-ronde, of dit achteraf na de ronde kunnen doen. Bijvoorbeeld het bijvoegen van weersgesteldheid, bijzonderheden enz.
4: mogelijkheid tot het weergeven van reeds eerder gelopen route op de kaart.
5: instelbare kleur gelopen route.
6: schaalgrootte en lettertype aanpasbaar van soortcode territoriumstippen.

Ronny Hullegie
RHLE00

naam: Ronny Hullegie

Re: Wensenlijst AviMap

Berichtdoor C.J.T. Zuhorn (CZHN00) » vr apr 07, 2017 1:26 pm

Hoi
Wanneer ik de waarnemingen via de sovon site doorzet naar waarneming.nl wat in deze digitale tijd mijn digitale opschrijfboekje is kan ik alleen maar kiezen om te vervagen.
Ik zou graag de mogelijkheid krijgen de waarnemingen tot een bepaalde datum - 1 jaar - 2 jaar.... onder embargo te zetten wanneer ik ze doorzet naar waarneming.nl.
Maw alleen zichtbaar voor mijzelf/admins op waarneming.nl tot een bepaalde datum.
De vraag had ik ook al bij wn.nl neergelegd, maar daar kreeg ik het antwoord dat dit hier thuis hoorde.
Carl Zuhorn
CZHN00

naam: C.J.T. Zuhorn

Berichtdoor Albert de Jong (AJNG05) » vr apr 14, 2017 11:09 am

Ha Ronny en Carl,

Zodra ontwikkelaar Gerard Troost terug is, zullen we jullie punten even nalopen en inhoudelijk reageren. Fijn dat jullie meedenken.

Groet,

Albert de Jong
AJNG05

naam: Albert de Jong

Berichtdoor Marieke Berman (MBRN02) » wo apr 19, 2017 7:14 am

Ha,

Mijn wens is ook het kunnen toevoegen van kopgegevens bij BMP. O.a. weergegevens, opmerkingen etc. (wat je normaalgesproken op site vermeldt bij invoer).
Bij MUS, PTT, Watervogeltelling kan dat al in Avimap. Vooral handig om dat nog te kunnen wijzigen tussen afronden bezoek en uploaden bezoek.

Daarnaast is het handig om bij BMP je looproute van een vorige keer of die je zelf intekent vooraf te kunnen projecteren op je veldkaart tijdens je bezoek, zodat je je kunt houden aan telkens (ongeveer) dezelfde route.

Groet, Marieke
MBRN02

naam: Marieke Berman

Berichtdoor Gerard Troost (GTST01) » di mei 02, 2017 7:47 pm

Eerste het lijstje van Ronny

1) Geen prioriteit momenteel. Je kan oude waarnemingen bekijken van een eerder gedaan bezoek vanuit het volgende bezoek aan het zelfde plot.
2) Geen prioriteit omdat dit bijv via de site ook niet kan.
3) Ook genoemd door Marieke. Heb ik ingebouwd, als je via instellingen, downloads opnieuw op download klikt kan je daarna opmerkingen invoeren.
4) Moet ik even over nadenken, waarom zou je dezelfde route willen aanhouden? Dat wil je eigenlijk toch juist niet?
5 & 6) Zet ik op de todo lijst. Maar dit broedseizoen komt er normaal gezien geen nieuwe versie meer.
GTST01

naam: Gerard Troost

Berichtdoor Gerard Troost (GTST01) » di mei 02, 2017 10:42 pm

@Carl: Ga ik inbouwen. Komt binnenkort vanzelf beschikbaar. Als je het niet erg vind maak ik alleen een checkbox "embargo 5 jaar". Dat scheelt een hoop gepruts.
GTST01

naam: Gerard Troost

Berichtdoor Ronny Hullegie (RHLE00) » wo mei 03, 2017 10:43 pm

Gerard, perfect.
Opmerkingen toevoegen werkt als een tierelier nu.
Over punt 4: een vaste route aanhouden bij BMP is juist wenselijk om een betrouwbaar vergelijk op te bouwen. Het is wel wenselijk om deze vaste route op verschillende punten te starten per bezoek, om vroege soorten niet alleen maar aan het begin van de route te hebben.
Het is wellicht handig om deze route bij latere bezoeken nog te kunnen projecteren, om deze dan weer precies na te lopen in het veld. Vooral in onbekend terrein lijkt dit een handige optie.
Zeer tevreden over de app, goed doordacht!
RHLE00

naam: Ronny Hullegie

Keer terug naar Techniek