Avimap geeft melding 'te veel waarnemingen' ?!

Hierin delen we de updates van Avimap

Avimap geeft melding 'te veel waarnemingen' ?!

Berichtdoor Gerrit Dommerholt (GDMT00) » di apr 25, 2017 10:47 am

Hoi,

Vanmorgen tijdens een BMP-telling via Avimap, kreeg ik na invoeren van 162 waarnemingen van 28 soorten een melding over 'te veel waarnemingen'. Geen van de reeds vastgelegde waarnemingen werden nog op de kaart getoond en bij elke invoer van een nieuwe waarneming werd de melding herhaald. Na 3x deze melding te hebben gekregen, heb ik, voor de zekerheid, het bezoek afgesloten en direct een nieuw bezoek aangemaakt. Na afsluiting van de tweede telling konden alle waarnemingen gewoon geupload worden en alles staat netjes in de database.

Vragen:
1. Iemand al eerder deze melding cq dit probleem gehad en hoe te voorkomen, of wat is de oplossing?
2. Hoe kunnen beide bezoeken samengevoegd worden, zodat ik niet alles handmatig hoef over te zetten naar het eerste deel van het bezoek?

Ben benieuwd!

groeten,
Gerrit Dommerholt
GDMT00

naam: Gerrit Dommerholt

Re: Avimap geeft melding 'te veel waarnemingen' ?!

Berichtdoor Albert de Jong (AJNG05) » di mei 02, 2017 1:17 pm

Ha Gerrit,

1. Het antwoord is helaas heel erg eenvoudig. Onder 'instellingen' kun je bij 'Aantal waarnemingen op kaart' een getal invullen als maximum van het aantal waarnemingen dat op de kaart getoond wordt. Dat zijn er standaard 150. Je kunt er ook 1000 van maken....

2. Je kunt van beide bezoeken in de kopgegevens 'deelbezoek' en 'bezoeken groeperen' aanvinken en de bezoeken 50/50 verdelen. De bezoeken worden dan bij elkaar als 1 bezoek meegenomen.

Groet,

Albert
AJNG05

naam: Albert de Jong

Re: Avimap geeft melding 'te veel waarnemingen' ?!

Berichtdoor Gerard Troost (GTST01) » di mei 02, 2017 10:44 pm

1) Je kan ook met het oogje (rechts boven) er voor kiezen om alleen waarnemingen van de active soort weer te geven.
GTST01

naam: Gerard Troost

Keer terug naar Updates Avimap voor BMP